Regeneracja alternatorów i rozruszników

Które elementy alternatora potrafią się zepsuć?

Regeneracja polega na rozłożeniu wadliwego alternatora, wykonaniu potrzebnych pomiarów, a także dookreślenia przyczyny awarii; często trzeba też dokonać wymiany zużytych i uszkodzonych elementów.

Kiedy zauważymy pierwsze problem z ładowaniem (np. migającą lub zapaloną lampkę akumulatora na desce rozdzielczej, problemy z uruchomieniem samochodu czy nierówno świecące oświetlenie samochodu), warto się tym zainteresować. Czasami powodem jest zerwany lub zbyt słabo napięty pasek napędu (czego skutkiem będzie zbyt niskie napięcie ładowania), a czasami usterka wnętrza urządzenia. Alternator posiada elementy eksploatacyjne, których zużycie zostało przewidziane w okresie jego użytkowania. Jednak niektóre z nich mogą się uszkodzić na skutek np. zwarcia w układzie elektrycznym.

Do elementów naturalnie zużywających się należą szczotki węglowe i łożyska.
Trudno określić dokładnie koszt wykonania regeneracji. Jest on zależna m.in. od umiejscowienia alternatora w samochodzie (chodzi o trudność demontażu/montażu), budowy urządzenia, zakresu wykonywanej usługi, rodzaju usterki i liczby wymienionych części. Zazwyczaj mieści się on w granicach 150 do 500 zł, lecz może być wyższy.